hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| استفاده از زیر ساخت های اربعین در گرامیداشت روز جهانی قدس

قم| استفاده از زیر ساخت های اربعین در گرامیداشت روز جهانی قدس

1399/02/28 , 08:50
مشاور مجمع تشکل های بین الملل گفت: با توجه به شیوع ویروس همه گیر کرونا و رعایت فاصله اجتماعی برای گرامیداشت روز جهانی قدس از زیر ساخت های اربعین بهره می بریم و با حرکت الی بیت المقدس این روز را گرامی می داریم.



هانی احمد زاده_ رویداد ایران_قم: حجت الاسلام محمد مهدی فاطمی صدر در نشست خبری «حرکت پیاده الی بیت المقدس» با بیان اینکه فعالیت مجمع تشکل های بین الملل به عنوان بزرگترین تجمع بین الملل در بین تشکل های امت اسلامی است، اظهار کرد: در این مجمع متشکل از ۸۳ تشکل از خاورمیانه تا شبه قاره و اروپا در راستای پیشبرد نهضت در پهنای امت اسلامی فعالیت دارند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و دوره همه گیری آن در پهنای عالم، فعالیت مذهبی از حالت اصلی خود خارج شده و حتی به شبهای قدر و روز جهانی قدس نیز کشیده شده است.

مشاور مجمع تشکلهای بین الملل با اشاره به اینکه باید با توجه به مشکلات فعلی به چهارچوب روشهای نوپدید رسید، ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که از هر تهدید باید به فرصت پدید آوریم، سنت روز قدس را به نهضت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه تعظیم شعائر اسلامی و انقلابی فقط به تجمع و ازدهام نیست، ابراز کرد: اگر اینگونه باشیم، باید کار را تعطیل کنیم و باید با توجه اصل روز جهانی قدس، به سممت تقرب حرکت کنیم و با توجه به زیر ساخت اربعین، از شیوه های نوپدید استفاده کنیم.

فاطمی صدر با توضیح اینکه از مدتهای قبل، شیوه چاوش خوانی در بین مداحان و حاجیان رواج داشته است، اظهار داشت: باید این سنت حسنه را دوباره پدیدار کنیم و با ساختار پیاده روی از منزل تا نقطه چاوش که عموما محل بدرقه مسافران به عتبات بوده است، برای زنده نگه داشتن نهضت روز جهانی قدس استفاده کرد.

وی در پایان با اشاره به کارهای این روز عظیم ابراز داشت: پس از پیاده روی به احیای کاشت درخت زیتون و به جای آوردن نماز پرداخته می شود و در بین مسیر با استفاده شعارهای عبری نویس و تقرب به جا مانده های اربعین، این حرکت را به پاسداشت روز جهانی قدس زنده نگه میداریم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد